Hoppa till innehåll

Sagolikt Gott

Meny
  • Hem
  • Om oss
  • FAQ
  • Kontakt
Meny

FAQ

Fraktkostnad 
Fraktkostnaden är för närvarande 100:- och levereras med DHL ServicePoints inom Sverige.

Vid en beställning av ENDAST Smycken, Magneter eller Nyckelring har du möjlighet att få frakten reducerad då vi kan skicka detta med brev. Bortse då ifrån de 100kr som ligger i slutsumman på den första orderbekräftelsen. Invänta,
 innan du betalar, den nya orderbekräftelsen som vi då mailar dig manuellt med DIN fraktkostnad & rätt slutbelopp. Du måste ha valt betalningsalternativet BankGiro för att detta ska fungera.

Betalningsalternativ?!
Vi har två betalningsalternativ, förskottsbetalning via Bankgiro eller direkt via nätet med systemet PAYSON där du 
enkelt betalar med VISA, MasterCard eller Internetbank.

Den köpta produkten visar en annan färg än på min dator?
Tyvärr kan olika webbläsare visa olika färgnyanser på produkter (färger på webbsajter överhuvudtaget återges olika). Vi kan därför inte garantera att varans exakt rätta färg syns på din dator. Vi ser till att varornas färger blir så autentiska som möjligt på de webbläsare vi har hos oss.

Öppet köp
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten, samma gäller för återsända paket alt ej uthämtade beställningar där vi då debiterar 250 kr för vår frakt tur & retur. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sänder vi dig ett utbetalningskort på varuvärdet alternativt sätter in pengar på ditt konto. Om du önskar att byta din vara står du själv för frakten för de nya sakerna. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Leveranstid?
Leveransen tar normalt tre till sju arbetsdagar inom Sverige. Bor du väldigt ”otillgängligt” kan det i vissa fall tyvärr ta något längre tid pga fraktföretagens olika samarbeten ute i landet. Om någon speciell produkt inte kan levereras inom denna tid anges det vid produktens leveransvillkor. Om leveranstiden ändå skulle avvika pga för stor efterfrågan kontra vad vi har på lager meddelar vi dig snarast om detta via e-post för att höra om du fortfarande är intresserad av en order som kan ta längre tid än tänkt.

Var ligger mitt närmaste uthämtningsställe med DHL ServicePoints?
På DHL ServicePoint Locater kan du söka efter ditt närmaste uthämtningsställe som ofta är en ICA, videobutik eller bensinmack med generösa öppettider nära dig.

Leverans till annan mottagares adress
Om du beställt paketinslagning och vill att leveransen ska ske till annan mottagares adress så anger du leveransadressen i beställningsformuläres meddelandefält. Leverans till annan adress kan endast ske vid förskottsbetalning eller kortbetalning.

Hur gör jag för att hämta varan fraktfritt?
Enligt överenskommelse (se kontakta oss). Skriv gärna en rad i fältet för kommentarer när du avslutar din beställning i kassan eller mejla oss på kund@sagoliktgott.se så kommer vi överens om en tid när du kan komma förbi vårt kontor/lager. Det går även bra att komma förbi oss och göra en beställning på plats. Då får du givetvis ta med dig varorna direkt. 

Kategorier

  • Blogg
  • Main

Senaste inläggen

  • Kan jag plocka ner fototapet?
  • Hudvård med tanke på framtiden
  • Blommiga klänningar andas sommar
  • Kan alla använda löshår?
  • Har du också tröttnat på det eviga städandet?
© 2022 Sagolikt Gott | Drivs med Superbs Personligt bloggtema